F.A.Q.

De terminal

> De theoretische laadtijd is direct gekoppeld aan het vermogen van het laadstation. Laadvermogen is het product van de stroom (in ampère) en de laadspanning (in volt). Een oplaadpunt voor opladen in 16 eenfasige ampère (230 volt) geeft een laadvermogen van 3,7 kW.

> Er zijn verschillende modellen stekkers en laadstations. De belangrijkste onderscheidende factor is het laadvermogen. Maar de keuze van het model moet vooral worden gemaakt op basis van uw voertuig en uw gebruik (zie voertuig hieronder)

> U kunt vertrouwen op verschillende criteria zoals weerstandsindexen, reputatie van de fabrikant en materiaalgaranties.
Een laadstation moet weerbestendig (beschermingsklasse IP54) en slagvast (weerstandsklasse IK10) zijn.
We installeren laadpalen voor grote Franse fabrikanten van elektrische apparatuur. Hun decennialange expertise op het gebied van elektriciteit zorgt voor de betrouwbaarheid en duurzaamheid van laadoplossingen.

> Door ’s nachts thuis te laden, profiteert u van het elektriciteitstarief “Daluren”, dat lager is dan overdag. Dit is de beste manier om geld te besparen met elektriciteit.

> Sneller opladen: u laadt uw auto veel sneller op, in sommige gevallen tot twee keer zo snel!

> Gebruiksgemak: u hoeft de meegeleverde kabel niet meer constant op te pakken en op te bergen

> Meer veiligheid: installatie van de terminal op een speciaal elektrisch circuit. Geen risico meer op overspanning en oververhitting!
Smartphone-applicatie, meteruitlezing, beveiligde toegang met sleutel of badge, enz …

> Is normaal, semi-snel of snelladen geschikt voor mijn elektrische auto? Wat zijn de verschillende elektrische configuraties? 230 of 400V? Eenfasig of driefasig? Vermogen van uw aansluiting (doorgaans 40 A of 10 kVA voor particulieren)? Aanwezigheid van een neutraal?

> Ja. Zorg ervoor dat het vermogen van uw installatie voldoende is voor uw huishoudelijk gebruik EN het laadstation. Het laadstation van uw auto heeft veel stroom. Voorzie dus naast de kracht van uw terminal ook een marge van comfort.

de wagen

> U moet het energieverbruik van de elektrische auto kennen. Het verbruik is rechtstreeks afhankelijk van het type voertuig.

> Het brandstof- of elektriciteitsverbruik is rechtstreeks afhankelijk van de gemaakte ritten. Een elektrische auto verbruikt het minst in stedelijke gebieden, en daar bespaart u het meest.

> De keuze van de laadoplossing hangt meer af van het gebruik van het voertuig dan van zijn actieradius. Als uw auto bijvoorbeeld een actieradius van 300 km heeft, maar u rijdt slechts 30 km per dag en laadt u uw auto elke dag op, dan is een terminal met hoog vermogen niet erg interessant. Met een eenvoudige versterkte stekker kunt u 30 km opladen in 3 uur.

> Het laadvermogen is afhankelijk van de elektrische auto. Sommige voertuigen, vooral plug-in hybrides, beperken de lading tot 10 of 14 ampère. In dit geval is het laadvermogen beperkt tot 2,2 kW of 3 kW, ongeacht het vermogen van de terminal. Voor veel elektrische voertuigen is opladen in driefasige toestand niet mogelijk. In dit geval is het vermogen beperkt tot 7,4 kW en is een hoger vermogensterminal niet nodig.

(02) 253 9852